From Kapama to Marloth Park - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Marjolein Leenders - WaarBenJij.nu From Kapama to Marloth Park - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Marjolein Leenders - WaarBenJij.nu

From Kapama to Marloth Park

Door: Marjolein en Noud

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

12 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Marloth Park

Vanmorgen hebben we om half 6 een kopje koffie/thee gedronken met een kleine versnapering, waarna we om 6 uur aan onze tweede safari zijn begonnen.
Het was nog enigszins kil en het eerste uur hadden we nog weinig dieren gespot zodat de gedachte plaats ging krijgen bij paps of het vroege opstaan het allemaal wel waard was.
Maar het lot lachte ons toe :D. Wederom kregen we een lot uit de loterij ;-). De temperatuur nam snel toe met de schijnende zon en binnen relatief korte tijd hebben we nog 3 exemplaren van de zogenaamde Big Five gespot; een super geweldige ervaring! Vanuit de Jeep hebben we achtereenvolgens gezien:
-Buffels (Big Five)
- Gnoes
- Nyala's
- Hoedoes
- Waterbokken
- Witte Neushoorn (Big Five)
- Wrattenzwijnen
- Zebra's
- Roodsnavelossepikkers
- Olifanten (Big Five; last but not least.. haha)

Ieder dier even prachtig als de ander. Wederom een super ervaring! Zelfs blijkbaar zo speciaal, dat onze gids/chauffeur Marnus en navigator hierover waren opgetogen en de gids zelfs zijn eigen camera erbij pakte om een kliekje of twee te maken.
Hierna hebben we een lekker ontbijtje genuttigd en de boel ingepakt. Onze auto werd voorgereden door de leuke en super aardige Marnus en de koffers werden naar de auto gebracht door de navigator Bernard. En nu op weg gegaan naar onze volgende bestemming; La Kruger Lifestyle Lodge Marloth Park.
Ook hier treffen we een op de natuur gerichte accommodatie aan. Heel rustig en kleinschalig (pak en beet 7 kamers), midden in de natuur, aan de rand van Kruger Park. Diverse dieren komen hier drinken uit een waterput die in het bos achter de kamers is gesitueerd. Ook hier krijgen we een wisselend decor te zien van verschillende dieren, zoals de Impala, giraffe, waterbok etc. Op dit moment zitten we inmiddels al in de schemer naar dit schouwspel te kijken.
Om half 8 zullen we plaats gaan nemen aan tafel voor een lekker 3 gangen diner.

• 15 Oktober 2017 - 10:54

Mams:

Op deze ook hier mooie zondagmorgen allereerst een hartelijke groet. Het was weer fijn te lezen wat de dag daar brengt... we hopen op nog meer mooie reisverslagen ...en op nog meer moois en genieten voor jullie... tot gauw want gemist word je wel...

• 17 Oktober 2017 - 08:14

Ellie:

Goedemorgen Avonturiers
    Wat een geweldige ervaringen maken jullie mee
    Geniet ervan