Van Swaziland naar Thonga Beach Mabibi - Reisverslag uit Mbazwana, Zuid-Afrika van Marjolein Leenders - WaarBenJij.nu Van Swaziland naar Thonga Beach Mabibi - Reisverslag uit Mbazwana, Zuid-Afrika van Marjolein Leenders - WaarBenJij.nu

Van Swaziland naar Thonga Beach Mabibi

Door: Noud en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

14 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Mbazwana

Vandaag zijn we vanuit Phophonyane Falls in Swaziland vertrokken naar onze volgende bestemming Thonga Beach Lodge in Mabibi Zuid-Afrika. Dit was een reis van ongeveer 7 uur. Na ongeveer 4,5 uur passeren we de grens bij Golela/Lavumisa en treffen hier weer hetzelfde tafereel aan als bij de grens oversteek van gisteren. Niet te geloven! Het contrast van de vriendelijkheid van de Afrikanen die we steeds tegenkomen en de mensen op deze grensposten was groot. De onverschilligheid, desinteresse en onbeschoftheid waren van een hoog gehalte. Ruim voor de grens overgang hebben we in Swaziland nog een lunch genuttigd bij Nisela Safari's in de omgeving van Big Bend. Deze accommodatie kan wedijveren met onze vorige verblijfsaccommodaties. Marjo'tje heeft hier mooie foto's genomen, met name van de Beehives. Dit zijn traditioneel Afrikaanse huisjes van voornamelijk stro. Er stonden hier prachtexemplaren als vakantiehutjes.
Op circa 40 km van onze bestemming vandaan, moesten we onze auto achterlaten en werden we opgehaald in een zware Jeep om de resterende 30 km te trotseren. Dit was werkelijk een onberijdbare (grond)weg voor onze auto. Ook de Jeep deed er bijna 1,5 uur over.
Thongs Beach Lodge ligt in een duinlandschap aan de kust. Wij hadden hutje 4 als verblijf; een nagenoeg ronde plattegrond met wanden voornamelijk van rondhout en een gelaagde ronde riet/strooien dak. Ruimtelijk een hele mooie grote hut van alle gemakken voorzien. Het design is duidelijk gebaseerd op de traditionele Beehives.
Voor het diner hebben we een mooie strandwandeling gemaakt aan de kust van de Indische Oceaan; een heel mooi breed zandstrand. Tijdens de wandeling zijn we veel grappige spookkrabben tegengekomen. Deze krabjes duiken in het zand op het moment dat er een golf aankomt en zodra de golf voorbij is, komen ze weer tevoorschijn en rennen ze de zee iets verder in. Een leuk en grappig schouwspel. Ze bewegen zich zijwaarts en zijn ontzettend snel ;-).
Morgen staat er vroeg een Ocean Safari te wachten; vooral ik (Marjo) kijk hier heel erg naar uit :D!!