St Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Marjolein Leenders - WaarBenJij.nu St Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Marjolein Leenders - WaarBenJij.nu

St Lucia

Door: Noud en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

17 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Na het ochtendsporten en ontbijt zijn we opgehaald vanuit het hotel voor een ruim 2,5 uur durende boottocht over het meer van St. Lucia. Dit meer maakt deel uit van het wereld-erfgoed Park. Hierbij kwamen we een stel Nederlanders tegen die wij toevallig eerder ook hadden gesproken in Swaziland. Het was een leuk en gezellig weerzien. Zoals de foto's van Marjo illustreren hebben we hier enorm veel Nijlpaarden gezien, maar ook een krokodil en een koppel visarenden waarvan eentje recht onder onze ogen een grote meerval van meer dan 40 cm in zijn klauwen sloeg en meenam naar een dichtbij staande boom aan de rand van het meer. Daar moest hij even zijn vleugels drogen en zijn prooi op een dikke tak leggen om ook wat uit te rusten van zijn inspanning. Prachtig om te hebben gezien!
Hiernaast hebben we nog enkele mooie inheemse vogels gespot.
Hiervan teruggekomen hebben we in het dorp een lunch genuttigd. Na de lunch zijn we een wandeling gaan nemen door het centrum van St Lucia en had Marjo een ontbijt/lunch cafeetje gevonden waar ze op slag enthousiast over werd! Hier hebben we nog een heerlijke smoothie gehaald. Een geweldig concept van gezond en heerlijk eten, prachtig gepresenteerd; een totaal onverwachte verrassing voor die plek.
Daarna hebben we een safari door het park gemaakt met ons eigen vervoer. Dit park, genaamd Hluhluwe iMfolozi Game Reserve is ca. 96.000 hectaren groot en is het oudste wildreservaat van Zuid-Afrika. We hebben hier enkele witte en zwarte neushoorns gespot en daarnaast nog enkele andere dieren en vogels. Rond sluitingstijd hebben we het park verlaten en zijn we naar Umlilo Lodge terug gegaan. Vervolgens zijn we het dorp weer ingewandeld om een heerlijke Kip Kokos Curry te nuttigen. En wat denk je?! Tijdens het eten komt er een Nijlpaard op straat voor het terras grazend voorbij gelopen. :D ;-)