From Marloth Park (Kruger) to Swaziland - Reisverslag uit Piggs Peak, Swaziland van Marjolein Leenders - WaarBenJij.nu From Marloth Park (Kruger) to Swaziland - Reisverslag uit Piggs Peak, Swaziland van Marjolein Leenders - WaarBenJij.nu

From Marloth Park (Kruger) to Swaziland

Door: Noud en Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

13 Oktober 2017 | Swaziland, Piggs Peak

Vanmorgen al vanaf 6.00 uur vanuit ons terras dieren gaan bekijken. Deze morgen was de oogst helaas wat mager; slechts enkele Impala's, runderen en inheems voor ons bijzondere vogels. Maar het landschap van Mpumalanga maakt alles goed op weg naar Koninkrijk Swaziland.
Een boel gedoe aan de grens; langs 3 balies uitschrijven uit Zuid-Afrika en langs 3 balies inschrijven in Swaziland.
Ook hier door mooie natuur gereden, wouden (bosbouw voor constructiehout en papier), rivieren, mooie bergen met rotsformaties.
We moesten wel constant onze aandacht op de weg houden door overstekende dieren en vrachtverkeer wat soms bijna stilstaat vanwege de 'steile' hellingen.
Omstreeks 13.30 uur waren we al bijna op onze bestemming aangekomen in Phophonyane Falls EcoLodge. Maar we waren (achteraf) te ver doorgereden en wisten niet hoe er te komen. Binnen de kortste keren hadden we 3 politieagenten achter in onze auto zitten om ons de weg te wijzen. Hiervan was pap zo onder de indruk dat hij vergat aan de linkerzijde van de weg te rijden en de gordel om te doen. Ik maakte een opmerking; uhhmm pap, ik zou de gordel maar even omdoen met die 3 agenten hier achter in de auto. Papsie reikte uit naar de gordel en de 3 agenten begonnen te lachen omdat ze het wel doorhadden. Een van de agenten is met ons meegereden om ons de weg te wijzen; dus nog een persoonlijke begeleiding van de lokale politie ook (en dat voor zo'n weggebruikers als pap en ik ;-) haha).
Uiteindelijk zijn we rond 15.30 uur op onze bestemming aangekomen. We hadden hier een Twin Cottage in het prachtige ecologische park. Van hieruit hebben we gehiket naar de waterval Phophonyane Falls. In het restaurant 's-avonds hebben we een leuk gesprek gevoerd met 4 blanke Afrikaanse vrouwen die ons de huidige verhoudingen in de Afrikaanse samenleving hebben uitgelegd, maar waarbij we ook veel hebben gelachen.